Care este efectul Netflix și cum influențează vânzările de televizoare
Retailerii de televizoare se bucură de efectul Netflix care-i face pe oameni să-și cumpere televizoare uriașe.
Experții retailerului britanic Argos susțin că datorită Netflixului și conținutului 4K ce se regăsește pe platformă tot mai mulți britanici își cumpără televizoare cu o diagonală de peste 65 de inci (165 cm). Se pare că în doar un an de zile vânzările de televizoare cu diagonala mai mare de 65 de inci au crescut cu 318%.
Clienții Argos preferă apoi televizoarele cu diagonalele de 44-50 de inci și pe cele cu diagonala între 51 și 59 de inci, iar tot mai mulți încep să opteze pentru televizoarele cu rezoluție 4K atunci când își fac un upgrade.
Totuși, nu numai filmele și serialele contribuie la vânzările de televizoarele, ci și sportul, în special Cupa Mondială la Fotbal. Mai ales că vorbim de Marea Britanie este de înțeles de ce aceștia ar alege televizioare mai mari și cu o rezoluție mai bună pentru a vedea meciurile de la Cupa Mondială din Rusia.
„Clienții noștrii vor televizoare cu diagonale mari, iar Netflix ne face pe tot mai mulți dintre noi să prefere să stea în casă și să vedem filme pe un ecran mare. De asemenea, clienții noștri investesc în soundbar-uri care să producă un sunet incredibil ce să însoțească imaginea de pe panourile 4K”, spune Serena Faruque, TV buying manager la Argos.
Ea prevede că televizoarele cu panouri OLED se vor vinde mai bine în viitor deoarece vor deveni mai ieftine și mai accesibile publicului larg. Este clar că acum, mai mult ca niciodată, avem din ce în ce mai mult conținut disponibil pe televizoarele noastre, fie că e Netflix, Amazon Prime, PlayStation și este normal să vrem să stăm în confortul casei decât să ieșim la cinematograf.
Dacă facem o paralelă și la piața din România probabil vom vedea și aici că românii preferă televizoare cu diagonale mari.